Wykaz podręczników
Misja i wizja szkoły
Szkoła przyjazna dla uczniów, stwarzająca możliwość rozwoju intelektualnego, szkoła, która kształtuje postawę człowieka kierującego się w życiu zasadami moralnymi, będącego wzorem kultury osobistej, szkoła ucząca otwartości, tolerancji oraz szacunku dla tradycji narodów i regionów.
Misja szkoły
- Przygotujemy naszych uczniów do uzyskania wysokich wyników na egzaminie maturalnym oraz do kontynuowania nauki na studiach wyższych.
- Programy dydaktyczne i program wychowawczo-profilaktyczny nastawione są na przekazanie uczniom humanistycznego systemu wartości.
- Sprawimy, aby nasi uczniowie stosowali w życiu zasady demokracji, poprawnie posługiwali się językiem ojczystym, sprostali wymaganiom współczesnego świata.
- Rozbudzimy potrzebne doświadczenia i nawyki intelektualne, by wyzwolić w uczniach potrzebę zdobywania wiedzy i nowych umiejętności, wdrożyć do prac samokształceniowych oraz nauczyć efektywnej współpracy w grupie.
- Nauczymy korzystania z różnych źródeł informacji oraz posługiwania się językami obcymi.
- Dążymy do tego, aby absolwenci naszej szkoły czuli się nie tylko obywatelami Polski i Europy, ale i Świata, aby mieli poczucie własnej wartości i potrafili zachować szacunek do narodowej tradycji, kultury i religii.
- Naszych absolwentów będzie cechowała odpowiedzialność, umiejętność określania celów oraz realizowania ich w miarę swoich możliwości z poszanowaniem praw innych ludzi.
Wizja szkoły
- Szkoła jest społecznością, która tworzą uczniowie, ich rodzice i nauczyciele.
- Wszystkich łączy życzliwość, wzajemny szacunek, chęć współpracy w tworzeniu systemu wzajemnych więzi.
- Uczniowie czują się w szkole bezpiecznie, traktowani są podmiotowo, mają zapewnione dobre warunki pobytu w szkole, mogą oczekiwać wszelkiej pomocy oraz akceptacji ze strony rówieśników i pracowników szkoły.
- Licealiści czują się spadkobiercami historii, tradycji i kultury oraz współtwórcami otaczających ich zmian.
- Nasi absolwenci są przygotowani do kontynuacji nauki na wyższym poziomie edukacji.
- Praca nauczycieli ukierunkowana jest na rozwijanie umiejętności, zainteresowań i talentów młodzieży tak, aby w sposób twórczy rozwiązywała różnorodne problemy, potrafiła prowadzić prace samokształceniową, wierzyła we własne siły i możliwości.
Koncepcja pracy szkoły
DOSTĘPNOŚĆ PODMIOTU
ZAŁĄCZNIKI:
- RAPORT O STANIE ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI PODMIOTU PUBLICZNEGO
- INFORMACJA O LO IM. JANKA Z CZARNKOWA W CZARNKOWIE - opr. Katarzyna Michalska
- PLAN DZIAŁAŃ NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
1. DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA
Liceum Ogólnokształcące im. Janka z Czarnkowa w Czarnkowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji: loczarnkow.pl
Data publikacji strony internetowej: 1 września 2018r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 16 lutego 2021r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa naszej placówki jest w znacznej części zgodna z wytycznymi dla dostępności treści internetowych, w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych (załącznik do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. poz. 848). Dokłada się starań, aby bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej
Data sporządzenia deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 17 lutego 2021r.
W Liceum Ogólnokształcącym im. Janka z Czarnkowa w Czarnkowie przeprowadzono samoocenę dostępności cyfrowej strony internetowej dla osób niepełnosprawnych, w odniesieniu do wytycznych określonych w załączniku do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Tingtun Checker (http://checkers.eiii.eu), z którego wynika, że strona internetowa http://loczarnkow.pl spełnia wymagania w 100%.
Niezgodności wynikające z samooceny:
- niektóre elementy serwisu mogą mieć zbyt mały kontrast
- filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących
- dokumenty PDF opublikowane na stronie nie spełniają wszystkich warunków dostępności
Powody powyższych niezgodności: strona internetowa była budowana przed wejściem w życie ustawy o cyfrowej dostępności.
Wprowadzone udogodnienia na stronie:
- możliwość włączenia wysokiego kontrastu w trzech trybach oraz trybu nocnego
- możliwość zmiany rozmiaru czcionki
- możliwość zmiany szerokości strony
Skróty klawiaturowe:
na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Agnieszka Adamczyk, adres e-mail: to:loczarnkowsz@gmail.com">a
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
2. DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Wejście do budynku Liceum Ogólnokształcącego im. Janka z Czarnkowa w Czarnkowie jest usytuowane od ul. Kościuszki. Jest zadaszone i wykonane z kilku stopni schodowych. Na schodach przygotowany jest podjazd (pochylnia) dla osób niepełnosprawnych.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
W budynku szkoły korytarze, schody i balustrady schodów są zgodne z prawem budowlanym. W budynku nie ma windy, która umożliwiałaby osobom niepełnosprawnym przedostanie się na wyższe kondygnacje.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W budynku szkoły nie ma zamontowanych platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Na terenie placówki nie ma parkingu/obecnie jest to teren budowy hali/.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
W budynku nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.
Tryb klasyfikacji i uzyskiwania ocen wyższych niż przewidywane
TRYB KLASYFIKACJI
1.Termin klasyfikacji śródrocznej przypada w ostatnim tygodniu przed planowanymi feriami zimowymi, a termin klasyfikacji rocznej na zakończenie zajęć edukacyjnych wdanym roku szkolnym.
2. W uzasadnionych przypadkach Rada Pedagogiczna może podjąć uchwałę o zmianie terminu klasyfikacji śródrocznej.
3. Na 4 tygodnie przed klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej nauczyciele poszczególnych przedmiotów mają obowiązek poinformować ucznia o przewidywanych niedostatecznych ocenach półrocznych (rocznych) z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania, a ich rodziców (prawnych opiekunów) wychowawcy klas na zorganizowanym w tym celu spotkaniu śródrocznym (w przypadku nieobecności rodzica na spotkaniu wychowawca przekazuje informacje pisemnie).
4. Na tydzień przed klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej nauczyciele poszczególnych przedmiotów informują wychowawców klas, a wychowawcy klas zobowiązani są poinformować pisemnie ucznia i jego rodziców o przewidywanych dla niego ocenach rocznych.
5. Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego należy brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć.
6. W uzasadnionych przypadkach uczeń może być zwolniony z zajęć wychowania fizycznego (decyzję o zwolnieniu ucznia z zajęć podejmuje dyrektor szkoły na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach uczestniczenia w tych zajęciach wydanej przez lekarza), w dokumentach przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się "zwolniona" lub „zwolniony".
7. Nauczyciel jest zobowiązany, na podstawie pisemnej opinii publicznej poradni psychologiczno- pedagogicznej lub innej publicznej poradni specjalistycznej, dostosować wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono trudności uniemożliwiające sprostanie wymaganiom edukacyjnym wynikającym z programu nauczania.
8. Na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej publicznej poradni specjalistycznej oraz na pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów), Dyrektor Liceum zwalnia ucznia z wadą słuchu z nauki drugiego języka obcego. Zwolnienie może dotyczyć części lub całego okresu kształcenia w Liceum.
9. W przypadku zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „zwolniona” lub „zwolniony”.
WARUNKI I TRYB UZYSKIWANIA WYŻSZEJ NIŻ PRZEWIDYWANA ROCZNEJ OCENY KLASYFIKACYJNEJ Z OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH ORAZ KLASYFIKACYJNEJ OCENY ZACHOWANIA
1.Uczeń może uzyskać wyższą niż przewidywana roczną ocenę klasyfikacyjną z zajęć edukacyjnych. po złożeniu przez siebie lub rodzica pisemnego wniosku z uzasadnieniem w tej sprawie w terminie 3 dni po uzyskaniu informacji o ocenie przewidywanej.
2. Wniosek należy złożyć do sekretariatu szkoły, który przekazuje go nauczycielowi klasyfikującemu ucznia z danych zajęć edukacyjnych.
3. W przypadku podwyższania rocznej oceny klasyfikacyjnej uczeń w terminie 2 dni od złożenia wniosku:
a) przystępuje do pisemnego sprawdzianu wiadomości i umiejętności obejmujących materiał programowy zrealizowany w danym roku szkolnym,
b) sprawdzian przygotowuje i ocenia nauczyciel zgodnie z przedmiotowym systemem oceniania,
c) w przypadku wychowania fizycznego, informatyki sprawdzian powinien mieć przede wszystkim formę zadań praktycznych.
4.Warunkiem ubiegania się o wyższą niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych jest:
a) systematyczne uczęszczanie na lekcje,
b) systematyczna praca ucznia na lekcjach,
c) dłuższa usprawiedliwiona nieobecność ucznia w szkole (choroba, sytuacje losowe itp.),
d) dłuższa nieobecność nauczyciela uniemożliwiająca uczniowi zaliczenie prac i sprawdzianów we właściwym terminie.
5. Uczeń może uzyskać wyższą niż przewidywana roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania po złożeniu przez siebie lub rodzica pisemnego wniosku z uzasadnieniem w tej sprawie w terminie 3 dni po uzyskaniu informacji o ocenie przewidywanej.
6. Wniosek należy złożyć do Dyrektora Liceum, który rozpatruje zasadność złożonego wniosku- odrzuca go lub przekazuje do rozpatrzenia wychowawcy klasy
7. Wychowawca klasy kierując się przekazanymi na początku roku szkolnego kryteriami oceniania zachowania, podejmuje decyzję w terminie dwóch dni od otrzymania wniosku i informuje pisemnie wnioskodawcę o rozstrzygnięciu.
Nauczanie międzyoddziałowe
Nauczanie międzyoddziałowej języków obcych
Liceum Ogólnokształcące im. Janka z Czarnkowa realizuje naukę języków obcych w grupach międzyoddziałowych.
- Na początku każdego roku szkolnego, nauczyciele przygotowują i przeprowadzają testy diagnostyczne dla uczniów klas pierwszych (testy leksykalno-gramatyczne wielokrotnego wyboru).
- Na podstawie wyników testów, uczniowie są przydzielani do grup o podobnym poziomie umiejętności.